Case Study
Sklep internetowy w branży suplementów diety
W ubiegłym roku rozpoczęliśmy współpracę z dystrybutorem zyskującej popularność marki naturalnych suplementów diety i kosmetyków. Celem klienta było stworzenie i pozycjonowanie sklepu internetowego, który w krótkim czasie zdobędzie czołowe pozycje w wyszukiwarce Google.
Sklep działa w modelu marketingu affiliacyjnego, co oznacza, że klient nie trzyma u siebie na stałe towarów, ani też nie wystawia faktur za sprzedawce, a jedynie prowadzi ruch do strony głównej producenta i pobiera prowizje od dokonanych tam transakcji. To dodatkowo utrudnia zadanie, ze względu na dużą ilość linków prowadzących do strony producenta, który zdominował wyniki wyszukiwania.
Szybkie fakty
Klient nie posiadał dotychczas żadnej domeny ani jakiejkolwiek internetowej rozpoznawalności czy aktywności – sklep to jego zupełnie nowy projekt. Z jednej strony utrudnia to pracę, bo wymaga budowania ruchu i historii domeny od podstaw, ale z drugiej – pozwala od początku stworzyć witrynę zgodnie z zasadami i uniknąć błędów.
Szybkie fakty:
- zupełnie nowa domena
- CMS WordPress
- liczna, choć rozdrobniona konkurencja
- topowe pozycje w Google zdominowane przez producenta
Cel klienta to zbudowanie, a następnie wypozycjonowanie sklepu online w trudnej branży suplementów diety
Nasze podejście
Każde nasze działania opieramy o dokładną analizę danych i modelu biznesowego klienta. Tylko takie rozwiazanie pozwala nam na doradzenie jak najlepszych rozwiazań i jak najefektywniejsze spożytkowanie budżetu.
W tym przypadku nie było mowy o zwiększaniu ruchu na stronie klienta, trzeba było go zbudować zupełnie od zera. Nasze działania rozpoczeliśmy od analizy konkurencji i zastanowienia się co sprawiło, że to właśnie te witryny znajdują się na czołowych pozycjach. To co rzuciło nam się w oczy, to przede wszystkim niska jakość contentu i opisów produktów na stronach konkurencji (bardzo często kopiowanego ze strony producenta), oraz spora ilość unikalnych dla języka polskiego fraz, na które nie pozycjonuje się nawet główny wytwórca.
Doradziliśmy klientowi, aby w początkowej fazie działań skupić się na pozycjonowaniu pod kątem unikalnych nazw produktów, dopiero w następnej kolejności na frazach ogólnych – bo to najlepiej przełoży się na bezpośrednią sprzedaż. W początkowej fazie postawiliśmy zdecydowanie na działania zakresu content marketingu, pozostawiając link-building na przyszłość.
Pomogliśmy klientowi w wyborze właściwego hostingu, stworzyliśmy na nim instalacje WordPress, opracowaliśmy stronę pod kątem graficznym. Zajęliśmy się stworzeniem struktury witryny, a także uzupełnieniem jej o produkty klienta.
Proces On-Site
Od początku postawiliśmy na pełną transparentność i współpracę. Klient otrzymał i zaakceptował plan działań.
Słowa kluczowe:
Na początku przeprowadziliśmy research słów kluczowych. Nie ograniczyliśmy się do wąskiej liczby słów kluczowych, stworzyliśmy dość sporą listę, którą rozwijaliśmy z każdym miesiącem procesu pozycjonowania i nabywaniu wiedzy o internetowych wyszukiwaniach klientów w tym biznesie.
Produkty:
Umieściliśmy w sklepie około 100 produktów naszego klienta. Każdy z nich został odpowiednio zoptymalizowany pod działania SEO – uzyskał unikalny, długi opis z wybranymi frazami kluczowymi, odpowiednio dobranym URL i tagami H1 / H2, zaś zdjęcia zyskały tagi alt meta. Stworzyliśmy także metadane dla każdego produktu i znaczniki Schema.org
Treści:
Byliśmy stroną odpowiedzialną za przygotowanie treści w trudnej branży – jest tam spora ilość kwestii związanych ze zdrowiem, co zrzucało na nas dodatkową, etyczną, moralną i zdrowotną odpowiedzialność.
Bezpieczeństwo:
Bezpieczeństwo witryny jest bardzo ważnym czynnikiem stymulującym sprzedaż – klienci doceniają bezpieczne witryny. Dodatkowo, dominująca na naszym rynku wyszukiwarka Google wspiera bezpieczne strony dając im wyższe pozycje, a przeglądarka Chrome od pewnego czasu oznacza strony bez certyfikatu. Dlatego też wdrożyliśmy dla klienta certyfikat SSL.
Strona WWW
W związku z tym, że byliśmy odpowiedzialni za stworzenie całej strony sklepu, od początku mogliśmy sobie pozwolić na zbudowanie jej zgodnie z obowiązującymi standardami, tak aby witryna była przejrzysta, szybka, lekka, a przede wszystkim – dobrze konwertująca.
Prędkość ładowania witryny jest uznawana za czynnik rankingowy przez wielu specjalistów SEO, dodatkowo wpływa na odbiór witryny przez użytkowników – strony z krótszym czasem ładowania konwertują lepiej. Zadbaliśmy też o wersję mobilną strony.
Jednym z warunków była prostota technologii, tak aby klient mógł sam dodawać swoje produkty i edytować podstawowy wygląd strony, dlatego też zdecydowaliśmy na CMS WordPress z modułem sklepowym Woocommerce. Jedną z największych zalet WordPressa jest jego elastyczność, duża liczba wtyczek i mnogość możliwości.
Poniżej wyniki z narzędzia Google Page Speed Insight.

Efekty
Pierwszy ruch na sklepie pojawił się już po kilku tygodniach, zaś cały sklep zaczął przynosić zyski po kilku miesiącach. W ciągu roku sklep zdominował czołowe pozycje na kluczowych dla siebie frazach. W tym okresie odwiedziło go ponad 3000 osób, zaś ponad 36 000 zobaczyło witrynę sklepu w wynikach wyszukiwania. Udało nam się uzyskać także całkiem wysoki współczynnik CTR (Click – Through – Rate), nad którym cały czas pracujemy.

Najlepszą rekomendacją dla nas jest fakt, że klient po pół roku współpracy poprosił nas o pomoc przy rozwoju dwóch kolejnych sklepów za granicą – tym razem na rynkach anglojęzycznych, niemieckim, rumuńskim, włoskim, ukraińskim, węgierskim i rosyjskim 🙂